Az előző életek emlékei

Ebben a blogban mindig arról írok ami aktuálisan foglalkoztat és amiben tapasztalatot is szereztem már jóga utamon.

A háttérben a három szín amivel elindultam a Forma Stúdió útján
 Igaz, hogy a jóga a jelenlétről szól, amikor az összes elme tartalmat, gondolatot, érzést, képet elengedjük. Kifejlesztjük
relaxációs, meditációs képességünket abból visszatérve mégis van egy személyiségünk aminek problémáira egyre jobban rálátunk, ha igazán sok időt töltünk a csendben. Egyrészt tudatosítva a problémákat sok mindent elengedhetünk, de mégis van egy pont amin nem tudunk változtatni. Mindenkinek vannak adottságai amit az ayurveda is megváltoztathatatlannak tart. Ha ez rossz közérzettel tölt el vagy betegségeket okoz igazán hasznos segítség az ayurveda ajánlotta étkezés, testgyakorlás, életmód, hogy megőrizzük egészségünk.

Még Sivananda mesternek is volt betegsége tanítványa Rádha naplója szerint, pedig egy szent életű mester volt aki szellemi nagyságát nem igen mutogatta, de a napló leírása szerint azért néha-néha szükség esetén élt vele. Iyengar jóga mester aki a testgyakorlást mesteri szintre fejlesztette a jógával megőrizte egészségét 95 éves koráig, de végül a halál oka az a légzési probléma volt amiért tizenévesen elkezdett jógázni.Tehát még a nagy jógik sem tökéletesek. Mi az oka?

A karma. Cselekedeteinknek van egy hatása. Ez határozza meg jelen életünket, de fogantatásunk pillanatában az adottságainkat is. Igen ám, de ha még meg sem születtünk kinek a cselekedetei határozzák meg adottságainkat. Szüleinké, felmenőinké? Mindig úgy gondoltam, hogy igen.

Relaxációban voltak már emlékképeim jelen életemből, olyan történésekből amire már nem emlékeztem pontosan, de megelevenedett a részletekig a relaxáció csendjében, néha olyan tájakon is jártam amit nem ismerek, nem tudtam beazonosítani. Aztán hallottam Bakos Attila filozófustól, hogy ő tizenéves kora óta lát képeket  és előző életének helyszínét is megmutatta mestere Calcuttában ami érdekes érzés volt számára. Rádha is ír naplójában előző élete emlékképeiről amiben Sivananda mester megerősítette. Mivel volt már olyan tapasztalatom a jóga utamon amiről előtte nem tudtam, hogy létezik, de tapasztaltam és mégis létezik, ezért ezt sem zárom ki. Azonban csak a tapasztalat ad számomra teljes hitet.


Darjeelingben sáfrány ruhás vezetőnkkel
Nagyon szeretek utazni a világban megismerni más emberek életét. Balin tavaly voltam. Ezt az utazást többször halogattam, mert utána nézve a környezetet szépnek találtam ugyan, de mindig úgy éreztem már találkoztam hasonlóval. Talán jó is éreztem. Mindig olyat választok ami különbözik az eddig látottaktól. Aztán egyre többen gyűltek körülöttem akik már többször jártak Balin és bizonygatták, hogy egyedülálló kultúra, menjek el.

Első élményem a repülő megérkezése után az utcán egy Maha mantrát éneklő csoport, olyan sáfrány színű ruhás szerzetes vezetésével akivel mi is Indiában jártunk. A mantra pedig az a mantra amit régebben elutasítottam, aztán később pont ez a mantra volt ami a Sivananda Jógaközpontban nagyon nagy hatást gyakorolt rám, pedig úgy éreztem, hogy felállok és kimegyek a jóga óráról, de szerencsére önátadóan ott maradtam. Így nagyon megszerettem és ez volt az első élmény ami fogadott Balin. Nem volt idegen, ahogy a sáfrány ruhás szerzetes sem és a mantra közös éneklése sem. Közel állt a szívemhez, mert megélt élményeim voltak vele. Éreztem jó helyre jöttem.





Tisztul az utca


Aztán a következő napokban felfigyeltem egy fekete-fehér kockás anyagra amit a vallási szertartásaiknál, rituáléknál használnak. Pont úgy nézett ki mint az az anyag amivel 25 éve 1990-ben berendeztem a frissen nyíló kozmetikám, szépségműhelyem. Később a rizsföldeken láttam egy napsárga anyagot is amivel a fekete-fehér leváltása után dekoráltam az üzletem. Érdekesnek tartottam, hogy pont az az árnyalat és mennyit jártam utána amikor megvettem, mert  pont ezt az árnyalatot kedvelem legjobban.
Sokszor vörös színű anyaggal kötik át ezeket a textíliákat, érdekes mostani üzletem kívül vörös. Övvel saját öltözetüket (szarong) is átkötik, hogy a rossz tisztátlan energiákat a test alsó részét lezárják. Ezeket a színeket választottam. Miért? Véletlen? Amikor rájuk néztem nagyon jó érzést váltottak ki bennem, mert mindig szerettem a szakmám és a lehető legnagyobb szeretettel válogatom a mai napig is a dekorációkat. A balinézeknek is fontos az esztétikum.



A riszföld melletti szentély textíliái első kozmetikám színei


Később taxist kerestünk a kirándulásainkhoz. Egy minden telet itt töltő kedves vendégem felajánlotta a
sajátját mivel ki lehet fogni kevésbé jókat, de megköszönve inkább a sajátomat akartam bevonzani. Sikerült, pólóján a felirattal: Szítá dévi és névjegye szerint Szítá nevű utcában is lakott. Ez az a név amit a Sivananda  tradícióban Omkárától kaptam a mantrámmal együtt. Nem volt idegen. Egyértelműen éreztem ő a mi taxisunk.






Közös zenéléis taxisunkkal
 Nem is csalódtunk, lelkiismeretes volt és azt mesélte magáról, amit én is elmesélhetnék. Az eredeti szakmája festőművész nem taxis, de azért választotta, mert úgy érezte ebben jobban fogja érezni magát és valószínű sikeresebb lesz, mint eredeti szakmájában. Hasonló gondolatok mellett lettem én is kozmetikus. Beszélgettünk a reinkarnációról is, azt mondta nem tudhatjuk, de a balinézek úgy gondolják az utódainkban élnek tovább, ahogy én is gondoltam ezt mindig. Ezért a sok rituáléval próbálják tisztítani magukat, házaikat, tereiket, mert nem mindegy mit adnak tovább. Azt is elmesélte, hogy kasztrendszer van náluk és pl. egy földműves nem kerülhet magasabb kasztba semmilyen módon, tehát jógaoktatásra nincs lehetősége. Hát egyet biztosan nem szerettem gyerekkoromba, a kertben a földdel dolgozni amit nyári szünetben feladatként kaptam. Született adottságaim miatt nehéz volt. Most már az ayurvedával való találkozásom óta tudom is, hogy nem az én alkatomnak való.




Lila esernyő az asramba
Majd ellátogatva abba az asramba ahol a vendégem jógázni szokott, találkoztam a lila színnel a rituális helyen. Pont utazásom előtt 1 évvel váltottam dekorációt a kozmetikámban és a jógaműhelyemben, lilára és aranyra. Volt közben egy 7 éves rózsás korszakom ( én tisztulási korszakomnak nevezem utólag, mert ebben a korszakban kezdtem tudatosodni, együttérzővé válni) ,de erre Balin nem találtam visszajelzést. Azonban a rizsföldek párájában könnyek szöktek a szemembe és éreztem, hogy született adottságaim, gyengéim egy pillanat alatt elmúlnak, teljesnek éreztem magam, mint a meditációban vagy amikor ayurvedikus szépségápolás közben  a gőzben úszó vendégem felett én is érzem a meleg párát. Ezt a meleg párát sokáig elutasítottam kozmetikusként, csak 3 éve alkalmazom amióta az ayurvedával foglalkozom. Az ottani klíma nagyon jó számomra, de a földdel való munka jelen életemben nem menne. Miért születtem ilyen adottságokkal?

Az asramból elindulva az úton biciklizve egy üzletben pont  olyan lila esernyőt találtam amivel bent az asramban is találkoztam. Megvettem, mert nagyon vágytam rá és hazaérkezve otthon berendeztem azt a rituális helyet ahol rendszeresen füstölök a családi egészségért, békéért. Természetesnek tartom, mintha mindig ezt csináltam volna. A hindu-balinéz kultúra az a kultúra ami bennem van, ezt az utat jártam be, ez működött ebben az európai kultúrában. Ezt vonzottam magamhoz. Miért? Azt tudjuk véletlenek nincsenek!




Frangipáni illatfelhőben, vörös öv a fekete-fehér szarongon
Jóga utamon egyszer elbizonytalanodtam a tisztulás nehézségeitől. Ekkor mondta Szwámi Anandananda, hogy akkor kezdődik a jóga amikor a nehézségekkel szembe nézünk. Az elvonuláson elmondta azt is, hogy mindenkinek ott van dolga ahova született és ahol él ott kell jobbá tennie a világot. Azóta tudom egyértelműen, hogy a Forma Stúdió az út, amin már 26. éve járok.

A balinéz frangipáni édes illatát legújabb ayurvedás krémembe kevertem és, ha beleszagolok mosolygok. Ahogy taxisom mesélte őket úgy nevelik, hogy a nehéz helyzetekben is mosolyogjanak. Egyszerűen nem illik szomorúnak lenni. Ez nekem nem megy, mert sokat tudok sírni is, ha kell, de a jóga megtanított arra, hogy ne tegyek különbséget jó és rossz között, hiszen mindkettő az élet része, jelen vagyok és megélem. Elfogadom azt ami van. Ez a torok- csakra területe ami gyengeségem területe is egyben, született váta zavaromhoz megtaláltam az életmódot amivel egészségem próbálom megőrizni.

Lehet, hogy ez mind véletlen, hogy pont ezeket a textíliákat, színeket használtam, hogy ebben a kultúrában az a mantra fogadott ami megváltoztatott és az is véletlen, hogy a taxis kiírta magára a nevem, hogy könnyebben döntsek a taxisok áradatában?
Neked van az utadon olyan amit kimondottan elutasítasz? Ha igen barátkozz meg vele és próbáld ki legalább egyszer, de önátadóan. Ha az a Maha mantra szeretettel ajánlom!

Megjegyzések

  1. Szia!

    Megírnád nekem hogyan gyújtassz füstölőt vagy gyertyát a család egészségéért, békéjéért. mit kell imádkozni, hogy csinálod?
    Köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Csak most vettem észre a kérdést....
    Kialakítottam egy helyet a nappaliban, ahol a családi képek, kis szobor (Szítá, Ráma)és a számomra fontos dolgok (amit szeretnék, hogy rendben legyen) egy balinéz ernyő alatt helyezkednek el, itt gyújtok füstölőt és ezen a helyen rendszeresen énekelek szanszkrit mantrákat harmóniummal.Pl. 21 Gayatri is megfelel ( én itt végzem a gyakorlásom és általában sok mantrát énekelek, átlagban naponta 1 órát, amihez sokszor a családtagok is kapcsolódnak)



    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás