Tavaszi tisztulás:közös böjt, advaita vedanta





A tavasz a természet teljes megújulásán keresztül az újjászületés üzenetét közvetíti felénk. A téli hideg után kimenni a természetbe, feltöltődni a melengető napsugarak energiájában semmihez sem hasonlítható érzés.

Az évszakhoz kötött rituáléknak vitathatatlanul pozitív hatása van. Közösséget teremtenek az összetartozás érzését erősítik. A jóga célja megtapasztalni a mindenkiben jelen levő Önvalót ami az összetartozás élményét nyújtja.  Aki bármilyen mértékben betekintést nyer az állandó változás mögötti változatlanba az ezt az összetartozást felismeri minden lénnyel.

Azonban egy élmény még nem változtat meg semmit az életünkben, minden ugyanolyan mederben fog folytatódni utána is. Ezért elsődleges feladatunk megtisztulni amiben a jóga integrál gyakorlása nagy segítségünkre van. A tisztulás által megtanuljuk máshogy látni ugyanazt! A tavaszi újjászületés jógával egy böjttel mindig jól támogatható.

Mindenki máshol tart a tisztulásban az ayurveda és a tudás (dzsánya) útján haladva megértésünk mélyül.

A védanta (tudás vége) Cshándógja-upanisadban található híres kijelentés: "te Az vagy" azt jelenti, hogy a személyes lélek (Önvaló, Átman) és az egyetemes lélek (Brahman, Abszolúlt) nem különbözik egymástól. Sőt a Te lelked és az enyém is ugyanaz! Esetleg máshogy látod a személyiségedből kifolyólag, de ha megtapasztalod és bepillantást nyersz a szem számára láthatatlanba akkor felismered a valóságot. Az advaita vedanta filozófia ennek megértését foglalja magába. Ennek a leghíresebb képviselői: Sankara, Niszargadatta, Ramana Maharsi, Pápádzsí és a ma Dél Portugáliában élő Ganga Mira

Amikor elkezdtem jógázni a Mandala Gerincjóga Központban Németh Gergőnél, aki lelki tanítómesterének Gangát tekinti akkor én is találkoztam az  advaita vedantával és Gangával is.

A szatszang jó társaságot jelent amikor egy önmegvalósított mester társaságában időzől, átjár az energiája és ez segít a fejlődésben. Ganga szatszangjain kérdéseket lehet feltenni és ő válaszol. (Most május 7-8-án a Mandala Jógaközpontaban szatszangot tart Ganga)







Aljezúr
Az idei tavaszi tisztulásomkor, pihenésemkor Ganga Aljezúr melletti házában egy szatszangon vettem részt. Kérdésem nem volt, átitatódtam a mester energiájával ami a tavaszi napsugarak fényével teljes újjászületést hozott számomra. Hálás vagyok, hogy ott lehettem!













Szvámí Ráma Tírtha: Én Az vagyok!

A legkevésbé sem változom, nem félek a haláltól,
Sohasem születtem,
És szüleim sincsenek.
Tökéletes létezés, tökéletes tudás, tökéletes boldogság vagyok,
Én Az vagyok, Az vagyok!
Nem okozok szenvedést, és magam sem szenvedek,
Nincs ellenségem, és én sem vagyok ellensége senkinek.
Tökéletes létezés, tökéletes tudás, tökéletes boldogság vagyok,
Én Az vagyok, Az vagyok!
Forma nélküli vagyok, korlátlan,
Túl téren és idõn.
Benne vagyok mindenben, bennem van minden,
Én vagyok a világ boldogsága,
Ott vagyok mindenhol.
Tökéletes létezés, tökéletes tudás, tökéletes boldogság vagyok,
Én Az vagyok, Az vagyok!
Test nélküli, testi változások nélküli vagyok.
Nem az érzékek vagyok, és nem is azok tárgyai.
Tökéletes létezés, tökéletes tudás, tökéletes boldogság vagyok,
Én Az vagyok, Az vagyok!
Nem bûn vagyok, és nem is erény,
Sem templom, sem istentisztelet,
Sem zarándoklat, sem könyvek nem vagyok.
Tökéletes létezés, tökéletes tudás, tökéletes boldogság vagyok,
Én Az vagyok, Az vagyok!

Forrás: A Ramana Baráti Társaság honlapja



Ganga mestere és férje Pápádzsí volt. Pápádzsí amikor gurut keresett egy cél hajtotta, hogy gyorsan találkozzon Istennel. Amikor Rhisikésben felkereste a legnagyobb mestereket köztük Sivanandát is mindenki azt mondta neki, hogy az önmegvalósításhoz vezető út nem ilyen egyszerű. Ramana Maharsi se mondott neki mást, de amikor távozni készült tőle azonnal egy élményt élt meg ami miatt őt választotta mesterének.

Gangával való első találkozásom óta hét év telt el. Nekem a Sivananda tradíció és a hangtálak tisztító energiájára is szükségem volt, hogy a személyiségem is megtisztuljon annyira, hogy hét év múlva kérdés nélkül üljek Ganga szatszangján. Mindenkinek más az útja és máskor, máshogy lép a jóga útjára.

Szat- csit- ananda
Örök létezés tudás üdvösség

Azonban minden hiteles tanításnak egy a mondandója! Ahogy Ganga is mondta: " A szeretet mindenek felett"




Szeretettel várlak tavaszi közös, de személyre szabott böjtre amit április 25-május 15-ig tartunk meg. Felkészülés, a részletek megbeszélése a jóga órák után történik.

Április 29-én péntek este 18.00-18.45-ig gyógyító mantrázás.



A programok ingyenesek.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás