Karma a Duna tükrében



A Duna-Gangesz kulturális fesztivál hetében volt 30. évfordulója annak, hogy férjemmel a Duna mellé költöztem. Igaz, hogy a Duna mellett Baján születtem, de gyerekkoromban 18 évre eltávolodtam tőle. Ez alatt a 18 év alatt alakult ki a személyiségem a hozott és az évek alatt berögzült érzelmi lenyomatokkal. Ezeknek az érzelmi lenyomatoknak tükre életünk eseményei.

Szentendrére érkezvén Visegrádon a Duna közvetlen közelségében lettem kozmetikus tanuló, szinte a templom tövében. Karmikus lenyomataim, érzéseim elkezdtek gyógyulni az érintés csodájától. Kozmetikus pályafutásom alatt tanulókat is fogadtam és mindig a szívemre az érzéseimre hallgatva haladtam az utamon. Talán az ember (jó esetben) tudat alatt is megérzi, hogy így dolgozhatja le a karmáját. Hisz a jóga 70 százalékban karma jóga olyan az életünk amilyen odaadóan, önzetlenül elvárások nélkül, hálával állunk az élethez.

Gyermekem születése után évekkel a jóga gyakorlás elindította tudatosodásom folyamatát. Megtapasztalhattam, hogy a testgyakorlás a hatha jóga és a meditáció a rádzsa jóga hatása békét visz a mindennapjainkba. Ez a jóga kb. 5 százaléka.

A tisztulás, a tudatosodás tükre sokszor fájdalmas volt, konfliktusba kerültem emberekkel, családtagokkal. Azonban a mantrák a bhakti jóga útján (a jóga 20 százaléka) egyre több érzelmet becsatornáztak és megélhettem, hogy ami pár éve zavart azt ma már észre sem veszem. Azokra az emberekre akik konfliktust okoztak számomra (így éltem meg) elfogadóan tudok nézni. A Duna-Gangesz fesztivál teljesítette májusi tisztító böjtöm kérését: "akivel rendezetlen dolgom van még, oldódjon fel." Megbocsátás nélkül nincs lelki fejlődés. Szerencsésnek érzem magam, hogy  külső környezetem megváltoztatása nélkül csakis érzelmeim, gondolataim megváltoztatásával értem ezt el. Hálás vagyok, hogy találkoztam a jógával.

Visszanézve, a tudás a dzsnyána jóga útja meghozta a megértést és az elfogadást, hogy átlátom az életem és érzem mindig mit kell tennem és merre kell tartanom. Ez a jóga maradék 5 százalékát teszi ki, de ezen az 5 százalékon sok minden múlik.

A Duna közelségébe születve hányunknak van közös sorsunk (dharmánk)? Észre vesszük- e, hogy a karma (cselekedet) egy nagy lehetőség a lelki fejlődésre? Meglátjuk- e, hogy önismerettel a negatív karma (mert van jó karma is) befolyásolható?


A megszentelt Gangesz víz várakozik a Dunába
Az indiai Gangesz folyó vize a Dunába került egy védikus szertartás keretében. Ez a rituálé
számomra többszörösen sokat mondó. Amikor a két víz találkozott az egyesülés. A jóga lényege személyiségünkön a mulandón túllépve egyesülni az örökkévalóval. Amit csakis személyiségünket alkotó érzelmeink (amit a víz szimbolizál) elengedésével tehetünk meg.  


Július 15-én pénteken 19.00-től 21.00-ig szeretettel várlak egy elméleti előadásra a négy jóga útról (rádzsa, dzsnyána, karma, bhakti), rövid meditációval az OM mantrával, hogy átlásd a jóga egészét.
Ár: 2000 Ft.
Bejelentkezés: 0630-5541-220

Július 9-től szombatonként reggel 7.30-tól a szentendrei Duna parton a Postás strandon jógázunk. Kérlek szintén jelezd a részvételi szándékod! A programokra a szerdai adományos jógásaim is jöhetnek, természetesen adománnyal.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás