Boldog utca

Ma reggel férjem odahívott az ablakba, mert egy szépséges kék szárnyú madárra lett figyelmes. A madár a fa lombjai közé bújt és várnom kellett, hogy megpillanthassam. Pár éve írtam egy blogot a boldogság kék madaráról, akár visszakereshetitek. A Csicserkó hegyen (Forma Stúdió és természetesen a saját elvonuló helyünk lesz) feküdtünk a földön és elsuhant felettünk egy kékszárnyú madár pár. Utána néztem, hogy milyen faj lehet, mert még nem láttam ilyet, de mindenesetre ez a madár ihlette a blog témáját, sőt azóta kék madarakat is vettem egy keramikustól, mert jó rájuk nézni.

A ma reggeli gyömbértea után kinyitottam az internetet és láttam, hogy ma van a boldogság világnapja. Hm. Egyből bevillant, hogy a tegnap esti pilates órám után a boldogság témája merült fel a vendégeim körében. Aztán beleszóltam a diszkurzusba, hogy a jóga szemszögéből nézve a boldogság nem külső tényezőtől függ. Láttam az elcsendesedő arcokat, de azért volt aki helyeselt.

Ezt mondtam: "a boldogság az amikor túllépsz önmagadon, elengedsz mindent, a testtudatosságod, gondolataid, érzéseid és Lélekkel vagyis energiával töltődsz. Tapasztalatból tudom", hogy az a legjobb érzés amikor nincs oka a boldogságomnak, csak a létezéstől vagyok jól egy meditáció vagy mantra éneklés után. Az  igaz boldogság belül van és független a külső körülményektől.

Ma reggel megjelent újból a kék madár és pár napja Barbara az ingatlanos is megkért, hogy írjam le a nyaraló vásárlásunk történetét, ami itt Szentendrén a Boldog utcában történt. Nem volt nagy kedvem hozzá, de ma reggel inspirálódtam. Úgy éreztem jelezett a kék madár, hogy írjak.




A boldogság belül van, de sokan kívül keressük, mert ahhoz késznek kell lenni, hogy befelé tekintsünk. Egyfajta megelégedettség és idő is szükséges ahhoz, hogy magunkkal foglalkozzunk.
Ha megtaláltuk magunkban a békét akkor szeretnénk a környezetünket is megelégedettnek, boldognak látni és elkezdünk másoknak az arra nyitottaknak is segíteni ebben. A jóga oktató feladata pont erről szól. Akinek családja is van az azokat is szeretné boldognak látni és pont ezért vettem egy Boldogság Naplót a fiam 27. születésnapjára. Nem sokat foglalkozott vele, azt mondta, hogy belenéz, ha lesz ideje az építőmérnök mestervizsga után. Így a nappalink alsó lépcsőfokára került a könyv.

Úgy gondolom a gyerekeinknek egy idő után jót tesz az önállósodás és tényleg el kell odáig jutni, hogy a boldogsággal foglalkozzanak. Mindennek meg van az ideje. Sivánanda mester azt mondja, hogy a nyugdíjas kor az utolsó korszak amikor mindenképpen szükségszerű, hogy befelé tekintsünk és magunkban megtaláljuk a békét.
A fiam boldogsága érdekében megteszek mindent amit tudok. Az önállósodási szándékát már jelezte és őt segítve a lehetőségeimhez képest megfogalmaztam magamnak, hogy Szentendrén jól megközelíthető aszfaltos út mellett szeretnék egy nyaralót venni (maximum erre volt pénzünk az árakat látva, mert egy panel is drágább), amit ő majd tovább fejleszt, téliesít a lehetőségeihez képest. A csoda megtörtént a Boldog utcában, sőt egy kicsit jobb és szebb mint amire számítottam. Amikor rátaláltam az interneten második pillantásom a Boldogság könyvre esett.



Barbara segítségével gördülékenyen ment a vásárlás és még ajándék mandalát is kaptunk tőle, amit behozott személyesen a kozmetikámba. Pont a frissen készült arany és fekete dekorációba simul, mintha oda terveztem volna.

Folytathatnám még a történetet, hogy megható volt a vásárlás, mert egy 95 éves házaspár adta el a nyaralót és könnybe lábadt a szemünk is amikor elmesélték vásárlás közben az életüket. Boldognak látszottak annak ellenére, hogy egyetlen lányuk már meghalt, mert hát egy tartalmas szép, szeretettel teli élet belülről fakad. Félünk a rossz dolgoktól és természetesen szeretnénk elkerülni, de van olyan, hogy nem lehet. Azonban, ha van egy ismert helyünk a Boldogság szigetén (amihez még utaznunk sem kell), amit önmagunkon belül mindig megtalálhatunk akkor talán könnyebben átvészeljük az élet viharait. Remélem a fiamnak először a Boldog utcai kis ház lesz ez a sziget és utána önmagán belül is megtalálja, ahogy számomra a kozmetikám volt eleinte a boldogság szigete ami végül elvezetett a jógáig azaz az ok nélküli  boldogságig.

Sivananda mester tanítása igaznak látszik. Aki tisztán él annak gondolatai szinte azonnal megvalósulnak. Hála érte.

 Szeretettel várunk a Forma Stúdióba tavaszi programjainkon. 
Március 22 péntek 19.30 Tavaszi szél vizet áraszt hangfürdő
Március 31  vasárnap 9.30 Tavaszköszöntő túra a Pilis-tetőn (ingyenes)
Április 5 péntek 19.00 Kirtan (ingyenes)
Április 6 szombat 18.30 Tavaszi örömtánc és ének női körben

Jóga órák: hétfő 19.15, szerda 10.00,  ingyenes gerincjóga péntek 11.00, pilates kedd 19.30

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás