Az az egészséges életmód

Kozmetikus kolléganőmmel
Az egészséges életmódról mindig az a sztori jut eszembe amit a Satyananda tradícióban hallottam , hogy Swami Niranjananda a guru egy alkalommal fogadta tanítványát és közben megkínálta Colával. Látta a tanítvány arcán megrökönyödését és mosolyogva ezt mondta: "az az egészséges életmód"

Egy másik alkalommal ellátogatott Magyarországra és fogadásakor az itt élő tanítványok a legegészségesebb ételeket készítették el, azonban ő pizzát rendelt. A történet elmesélője pont a fiát vitte el erre a programra, hogy lásson egy igazi gurut és a történteket meg kellett magyaráznia a kérdéseket feltevő gyereknek.











Ganésa a Forma Stúdió előtt



Amikor Szentendrére költöztem élt a városban egy sokat emlegetett természetgyógyász Dr Oláh Andor, aki életreformerként viszonylag fiatalon 71 évesen meghalt.
A Forma Stúdió első jógaoktatója Bánszky Judit természetgyógyász volt, aki az ő tanításait képviselte és személyesen is megtapasztalhattam, hogy nagyon hiteles vegetáriánusként. Azonban mindig elgondolkodtatott, hogy van aki egészséges életmódra törekvés nélkül is él egészségesen 95 évet, míg más az mellett sem.

Úgy tűnik, hogy az egészség és élethossz nem feltétlen életmód kérdése.

Az egészséges életmód témában sokszor egymásnak ellentmondó véleményekkel lehet találkozni.



Mihez viszonyuljunk? Nincs olyan életmódtanács ami mindenkinek egyformán jó lenne. Mára már úgy gondolom, hogy nem kell semmit sem túlzásba vinni, még az egészséges életmódot sem, mert akár ártalmas is lehet.




Az 5000 éves ayurveda egészséges embereknek a szervezetet tisztító és fiatalító kezeléseket javasol a jó egészségi állapot fokozása és az élettartam növelése érdekében.

Pilisszentlélek Sivananda Asram

Az ayurvéda egyértelműen megfogalmazza az egészségmegőrzés 13 tényezőjét, természetes szükségleteink és az ártalmas érzelemek megfelelő kezelési módját (ilyennel még sehol sem találkoztam). Egy évben két méregtelenítő kúrát ajánl (nem mindenkinek egyformát, van akinek fontos, hogy egyen) és a változatos, tiszta, jó minőségű élelmiszerek fogyasztását. Hogy kell bölcsességben élni, ez lesz szeptember 7-8 jógaelvonulásunk egyik témája Pilisszentléleken a Sivánanda Asramban. (Vegetáriánus ételeket fogunk fogyasztani) Augusztus 1-ig várom a jelentkezőket! Telefon: 30-5541220 v. messenger








Számomra az ayurvéda tanácsai hatalmas segítséget adnak. Jóga utamon fokozatosan haladtam az egyre tisztább ételek felé és elhagytam a hús fogyasztását, ezért több tejterméket fogyasztottam. Az ayurvédikus önelemzés során kiderült, hogy genetikailag túlérzékeny vagyok, asztmára való hajlammal (felmenők között többszörösen előfordult, de nekem sohasem okozott gondot, így nem tudtam róla) és a tejtermékek, főleg a sajt az asztmát előhozta. Egyre többször éreztem nyomást a felső légutamban, amit a jóga eszköztárával bármikor tudtam kezelni, de a tejtermékek fogyasztásának hatására mindig, egyre sűrűbben visszajött. Egyébként 2 éves koromtól elutasítottam a tejet, ami capuccino formájában megjelent étkezésemben, szinte napi szinten (tejjel a kávét az ayurvéda nem ajánlja) Aggódni kezdtem, a nyugati orvoslás MR vizsgálatra küldött, az ayurvéda pedig azt tanácsolta, hogy ne egyek sajtot, vajat. Elhagytam és jól vagyok, sőt az érzékenységem miatt nekem ajánlottak olyan ételek mint a kagyló, gomba és még kávét is, igaz tej nélkül, de fogyaszthatok. Sok jógázónak ezt nem javasolják.




Ayurveda tanárom Dr. Pallavi Shinde, csak olyan gyógynövényeket tanított amik Magyarországon is megtalálhatók, nem attól ayurvédás valami, hogy indiai. (Nekem pl. az indiai fűszerektől fáj a gyomrom.)
Egészségmegőrzésünk érdekében fontosabb a minőség (nem feltétlen vegetáriánus étkezés), változatosság és az egyéni adottságok figyelembe vétele az ayurvéda tanácsolta napirend szerint a természetre hangolódva. Az ayurvéda minden problémát (pl. mozgásszervi is) a méreganyagok eltávolításával és személyre szóló életmód programmal kezel. A mozgás elengedhetetlen része az ayurvédának (nem feltétlen jóga), azonban a meditációt mantrával kimondottan ajánlja.
 Szeretettel várlak a Forma Stúdióba ayurvédikus szépségápolásra, egészségmegőrzésre.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás