Ayurvedikus alkat teszt

 



Már többször említettem az ayurvedát, mely egy ősi 5000 éves múltra tekintő bölcseleti rendszer az egészségmegőrzés érdekében a jógát, gyógynövényeket, megfelelő étkezést, tisztítókúrákat, lazító masszázsokat alkalmazza. Szépségápolási metódusom alapja a helyes testmozgás kiválasztása, rendszeres tisztítókúra, nagy tisztaságú gyógynövény alapú kozmetikumok és teák használata. Lazító marma masszázs, mely a vata doshat harmonizálja és ezzel az egészségmegőrzést segíti, öngyógyító, energetizáló arctorna, relaxációs képesség fejlesztése, problémát okozó gondolatok, érzelmek tudatos kizárása légzőgyakorlatokkal, mantrákkal.









 
Az ayurveda három típusba (dosha) sorolja az emberi alkatot: vata, pitta, kapha és ehhez életmódprogramot ajánl. Születésünkkel meghatározott, hogy melyik dosha uralja dominánsan a tudatot. Az emberek többsége két doshás, de van akinél csak egy dominál és van igen ritka esetben aki három doshás, mert közel egyforma arányban van jelen mind a három dosha szervezetében.  Egészségmegőrző életprogramod kialakítsához ismerned kell önmagad, csak így tudod megelőzni a személyiségedből fakadó lehetséges betegségeket.

Szeretném, ha válaszolnál a lenti három teszt kérdéseire. Minden kérdésre 0-6-ig pontozhatod magad attól függően, hogy mennyire igaz vagy nem igaz Rád a kijelentés. Tehát, ha nagyon igaznak találsz egy mondatot akár 6 pontot is adhatsz magadnak. Összesítve a teszteket, megtudhatod, hogy aktuálisan melyik elem milyen arányban van jelen szervezetedben. A születési adottságod különbözhet a jelenlegi pszichés állapotodtól.




Ennek ismeretében a jógagyakorlás, általános testmozgás során személyre szóló tanácsokat tudok adni, mert érdemes alkatodnak megfelelően mozogni, szépítkezni. A helyes gyakorlás eredménye egy egészséges, pozitív személyiség kialakulása. Aki nem igazítja alkatához gyakorlását, életmódját annál előbb utóbb megjelennek és fokozódnak a problémák.



Vata (levegő-éter) dosha teszt

Tulajdonság0123456

Energikus, fantáziadús vagyok.






Sokat szeretek beszélni.






Ingerlékeny vagyok.






Könnyen megijedek és izgulok.






Nehezen hozok döntéseket.






Gyors a járásom.






Fogékony vagyok új dolgokra.






Nehezen tanulok és memorizálok.






Nehezen alszom el, és gyakran felébredek.






Gyakran száraz a bőröm, kezem, lábam hűvös.






Nem szeretem a hideg időt.






Gyakran puffadok.






Hajlamos vagyok székrekedésre.






Alacsony súlyú vagyok, és nehezen hízom.






Eredmény: Neked kell összeadni


Pitta ( tűz) dosha teszt

Tulajdonság0123456

Éles felfogású, intellektuális vagyok.






Pedáns vagyok.






Dinamikusan és metodikusan dolgozom.






Saját ötleteimet végrehajtom, célom elérése érdekében akár erőszakos is tudok lenni.






Könnyen türelmetlenné válok.






Engem könnyű felidegesíteni.






Forró fejű vagyok, de gyorsan megnyugszom.






Hajam vékony, selymes, világos, vörös, ősz vagy kopasz.






Emésztésem jó, bármilyen ételt meg tudok enni.






Többet tudok enni, mint más hasonló típusú ember.






Rosszul érzem magam, és ideges leszek, ha nem időben eszem.






Székletem rendszeres, normális és ritkán van székrekedésem.






Melegben rosszul érzem magam.






Szeretem a hideg ételeket és italokat.






Könnyen izzadok.






Eredmény: Neked kell összeadni


Kapha ( föld-víz) dosha teszt

Tulajdonság0123456

Alkalmazkodónak tekintenek az emberek.






Nehéz felidegesíteni engem.






Nyugodtan és lassan dolgozom.






Lassan, egyenesen és biztosan járok.






Hosszútávú, csodálatos memóriám van.






Szeretem a hideg, nedves, ködös időjárást.






Bőröm finom, nedves és puha.






Békeszerető ember vagyok.






Alvásom mély és erős.






Rosszul érzem magam, ha nem alszom min. 8 órát.






Hajlamom van lerakódásra homloküregben, arcüregben, légutakban.






Kicsit kövér vagyok.






Ha elfoglalt vagyok, könnyen kihagyok étkezést.






Olyan a testalkatom, mint egy súlyemelőnek.






Eredmény: Neked kell összeadni

A három dosha eredményét most összehasonlíthatod. A legmagasabb pontszám dominál legjobban szervezetedben, tudatodban.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás