Szítá életének üzenete



Laksmi istennő földi megtestesülése Szítá


Mantrát 6 éve, 2012 január 10-én a Sivananda tradícióban kaptam.
Ez alkalommal lelki nevet is adott Omkára a tanítványoknak. Olyan érzésekkel mentem, hogy nem szeretnék nevet, nagyon elégedett voltam a sajátommal, a sorsommal.
Indiában és más ázsiai országokban soha nem tudták kiejteni a Z hangot és Zita helyett Szítának neveztek, ezért ezt az egy nevet tudtam elképzelni. Nem tudtam semmit a névről, akkor még nem foglalkoztam a védikus irodalmi művekkel. Sz.Zita-ként megkérdeztem Omkárát, hogy kaphatom e a Szítá nevet, mert úgy gondoltam egyébként is az vagyok.
 





 
Azóta folyamatosan ismerkedem a védikus irodalommal. A Rámajána két főhőse Szítá és Ráma az eszményi házaspár. Életük mintául szolgál az indiai embereknek, gyerekeknek, akik az ő történeteiken nőnek fel. Balin szappanoperát készítenek a Rámajánából.Náluk nem a hűtlenkedés, az elválás a filmek témája, hanem a házastársi hűség.
Nem mindegy mit hallgatnak, látnak, éreznek gyermekeink, mert beépül a tudattalanba és boldogságuk útjába állnak. (Ha látszólag minden rendben van a családban, de közben gondolatban, érzelmi világunkban máshol járunk.)
Szítá és Ráma


"A történet olvasása vagy hallgatása által is kikopnak belőlünk a negatív tulajdonságok, melyek a tökéletességünk útjában álltak." Szítá és Ráma bemutatják, hogy élethelyzeteinkben, hogy viselkedhetünk a legtökéletesebben, közben megőrizve lelki békénket. 
(nemcsak férjként, feleségként, hanem gyermekként, barátként, uralkodóként-munkatársként stb.)









Szítá nevének pontos jelentését Swami Sankaratilaka magyarázta el, amikor kedves meghívására ellátogattam hozzá a leányfalui Sadhanalaya asramba.
Szítá az a "barázda" amit a földbe húznak, amikor elvetik a magot. Szítá a föld ami védi a magot, segíti, hogy kedvező körülményei legyenek a beágyazódáshoz.

Ráma belső békéje Szítával kezdődik, ahogy Szwami Advayananda mondta.


A jógát minden hiteles tradícióban integrál módon gyakorolják (Pl. Sivananda, Satyananda, Himalája stb.). A bhakti az odaadás útja, ahova az összes jóga ág vezet. A bhaktinak is több ága van, az isteni minőséggel való azonosulás ide tartozik. A jóga legfelsőbb szintjén elengedhetetlen, hogy tiszta erkölcsi értékeket kövessünk.



Boldog Új Évet!
 Hogyan használjuk fel a földi vágyak tüzét, a magasabb szellemi célok elérésére. Ezt tanította meg a jóga és ez hozta el számomra a  gondolati nyugalmat, a lelki békét.

Újévi programok:

Kezdj el jógázni!
Január 8-tól hétfőnként 19.15
kezdőként, újra kezdőként vagy rendszeres jóga gyakorlóként szeretettel várlak!
 Az órák kiscsoportos órák, mindenkire külön figyelem irányul és adottságainak megfelelően helyezkedik bele a feladatokba.




Január 5 péntek 19.00
 Újévi Om Namo Narayanaya dzsapa (ingyenes program)




Sivananda Asram Om Namo Narayanaya dzsapa
Az Om Namo Narayanaya Visnu mantra. Az anyagi, földi életben segít boldogulni. Visnu az ayurveda ura, az egészség és a világ egyensúlyának fenntartója. 
(Visnu földi megtestesülése Ráma.Visnu hitvese Laksmi a szerencse és gazdagság istennője, akinek földi megtestesülése Szítá)

Ezt a mantrát a Sivananda tradícióban kezdtem használni. Jó alapokat teremt egy kezdő gyakorlónak, meditációhoz is alkalmazható.
Indiában a rishikeshi Sivananda asramban minden nap kétszer 1 órát dzsapáznak(mantrázás) az Om Namo Narayanaya mantrával, ottlétem alatt minden délután részt vettem a programon.

Szeretettel várlak 2018 január 5-én péntek délután 19.00-kor!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás