Rólam

Zelina György Mesterségem címere
A NŐ könyvből

 Amikor valakivel megismerkedünk, úgy gondoljuk, a saját elképzeléseink, elvárásaink a mérvadóak, de ezektől a sémáktól és beidegződésektől Szabó Zita szinte mindenben homlokegyenesen eltér. Egyedi világlátása olyan szimpatikus és megnyerő, hogy az mindenkit új gondolatok elfogadására késztet.


Szentendrén lakik?

Igen.

Milyen Szentendrén lakni?

Nagyon jó, szeretek itt élni, bárhol járok  a világban mindig megállapítom, hogy gyönyörű helyen élek.18 évesen Bácsalmásról költöztem ide és azonnal elvarázsolt a város.

A sors hozta így?

Igen, utólag már tudom, hogy nagyon jól tudok teremteni. Amit akarok, azt elérem, a sorsomat én alakítom. Bár akkoriban még cseppet sem volt ez tudatos.

Jól teremteni. Azt mindenki tudja?

Nekem, ez egy adottság. 

Hogyan működik?

Volt egy álmom, hogy egy főváros közeli kisvárosban szeretnék élni. Mindent, amit  valaha  életemben  célként, kitűztem magam elé, el is értem, persze mindig figyelemben tartottam a lehetőségeimet, adottságaimat. Mikor ide jöttem, két évet tanítottam Csobánkán és Szentendrén, de nem éreztem boldogságot, felszabadultságot. Éppen ezért olyan szakmát választottam, ami számomra testhezálló és nagyon kedvelem: a kozmetikát. Nagyon jól éreztem magam, mert tudtam benne fejlődni, miközben egyáltalán nem volt tudatos, az motivált, hogy szeretem, amit csinálok. A szeretet mindennek az alapja.

Rögtön beleszeretett?

Amikor meg kellett érintenem az első embert, sírva jöttem haza… Egészen 40 éves koromig nem tudtam az okát, aztán elkezdtem jógázni és szép lassan megértettem mindent.


Ezeken a blokkokon nagy akaraterővel lehet túllépni.

Igen

Mikor látta, hogy a kozmetikát magának találták ki?

A második héten már nem okozott gondot és most már természetes az  érintés . Egy egyéni masszázs stílust alakítottam ki az évek során, melynek „szeretet áramlat” nevet adtam. Számomra a legnagyobb elismerés, amit egy vietnámi vendégemtől kaptam: ”Azért szeretek hozzád járni, mert nálad otthon érzem magam. ”
Építész férjem, mindenben támogatóm 1990-ben új otthonunkban alakította ki a kozmetikát fodrászattal.12 évig dolgoztam ott, miközben folyamatosan bővítettük. Mindig olyan  szolgáltatásokkal amire saját igényeimre is megoldást találtam. Az első évben született meg a fiam, aki ma már 20 éves.

Az önismerete a helyén van?

Igen, most már igen. A kozmetikus szakma szeretetén  keresztül jutottam el a jóga gyakorlásához, mivel szerettem volna  jobb szakember lenni és egyre többet adni a vendégeimnek.Mindent előtte saját magamon kipróbálok,  hogy biztos legyek benne,  amit  teszek  csak jó lehet. A krémek és a gépek kimerítő tanulmányozása után irányultam a mozgás felé és megtapasztalva az arcbőrre gyakorolt hatását fontosnak tartottam kiegészítésként. A mozgás saját személyiségemben változásokat indított el, így rájöttem, hogy gerincünk állapota határozza meg fiatalságunkat, minden gondolatunk tükröződik tartásunkon és  arcbőrünkön. A gondolatok mögötti csendben ráleltem az örök élet, fiatalság forrására, minden élet egységére. Így teljesítettem küldetésem a kozmetikus szakmában. A Forma Stúdió mögötti tartalom, igaz önismereti tapasztalat, amely a formát tartalommal tölti meg.  


Mivel foglalkoztak a szülei?

Nagyon rendes szüleim vannak. Apukám kőműves, anyukám pedig pénztáros volt.
A fiam azt mondta, amikor pályát választott, hogy nem  tudja mi legyen, de úgy szeretne élni, mint mi. Most építőmérnöknek tanul, apja és nagyapja nyomdokait követve.
Férjemnek és apukámnak köszönhetem, hogy 2002-ben új üzletünkbe költözhettem, melynek minden szegletét szeretetünkkel építettük.

Hogyan jött képbe a jóga?

Először egy aerobik sportoktató képzésre iratkoztam be, mert nagyon zavart, hogy fitness szolgáltatásunk is van és nem értek hozzá, ott kezdtem ismerkedni a  jógával, éreztem, hogy testileg, energetikailag  más érzés, mint egy alakformáló óra hatása.

Mi az, amire a jóga meg tud tanítani?

A jóga egy tapasztalati önismereti út. A nyugati ember nagyon a testben él, ezért ezen a szinten kezdődik a gyakorlás. Ahogy a test egyre könnyebb és egészségesebb  lesz megtanulunk ellazulni, erre a jógában hatalmas eszköztár áll a rendelkezésünkre. Ha készen állunk a meditációra egyenes gerinccel mozdulatlanul tudunk ülni. Ehhez a folyamathoz önfegyelemre, kitartásra és szeretetre van szükség. A gondolatok feletti uralom a jóga végső célja, mely olyan szabadsággal ajándékozza meg az embert, ami végtelen nyugalmat hoz. Mindegy, hogy ki hová és mennyi idő alatt jut el a jóga útján, mivel mindenki más személyiség. Az úton lenni is felemelő.

Mi érintette meg magát a jógában?

A belső béke. Az üzletünkbe jött egy oktató, akinek az órája után olyan nyugalmat  éreztem, amit szerettem volna az élet minden pillanatában érezni. Ekkor kezdtem el rendszeresen jógázni, beiratkoztam egy jógaoktató képzésre.

Érezte, hogy változnak az emberek maga körül?

Igen. Elhagyott sok vendégem, kollegám és jöttek helyettük újak és egész mások. Ebből láttam honnan hova jutottam. Egész más ember lettem és azóta is folyamatosan változom. Megdöbbentő tapasztalat, hogy saját gondolataink minősége határozza meg, hogy kik vesznek körbe. Persze erre mindig utólag lát rá az ember, ha átlát egy életszakaszon.

Mik a céljai?

Mindent elértem, amit szerettem volna. A jógagyakorlást, kozmetikát az üzletem vezetését nem tekintem munkának, az életem, fejlődésem része. Az idén kezdtünk el adományos tornát tartani nyugdíjasoknak egy kedves kolleganőmmel, hogy eljusson a mozgás lehetősége az arra rászorulókhoz. Önköltséges alapon szerveztünk nyári tábort, hogy a mozgás örömét megosszuk és jótékony, öngyógyító hatását minél több ember megismerje. A jövőben szeretnénk ezt tovább fejleszteni.

Nagyon nagy erőt, de ugyanakkor kiegyensúlyozottságot is látok magában.

Igen, így van. Amit kitűzök célul, azt el is érem.

Küzdelemmel?

Nem, könnyen. Amiért küzdünk, az nem biztos, hogy ilyen könnyen az ölünkbe hullik.

Adódik a kérdés: ment volna ez a jóga nélkül?

Persze, mindig a szeretet útján jártam. A jóga a tudatosságot hozta meg és azt a személyes élményt, amitől felszabadultam.

Akkor miért nem volt önbizalma?

Fiúnak vártak és lány lettem. Persze nagyon szeretnek a szüleim minden tőlük telhetőt megtesznek értem a mai napig, de az érzéseik, mint viselkedés minták rögzültek, a személyiségem részévé váltak. Sőt a felmenők gondolatait, érzéseit is hordozzuk magunkban. Ezeket kell leküzdeni.

Van, akiben ez soha nem indul el?

Igen van olyan.

Ez a szülők felelőssége?

Szerintem nem. Mindenkinek a saját gondolataiban van a sorsa. A szüleimnek is van egy útja. A háború okozta stressz az egész magyarság problémája. 

Büszkék magára?

Igen.

Tudja, nem nagyon akarom elhinni, hogy ilyen könnyen ment minden…

Akinek nehezen, erőlködve mennek a dolgai, annak az arcára, tartására van írva. Minden gondolatunk, érzésünk nyomot hagy.


Mikor valaki bejön magához, rögtön látja a személyiségét, egyéniségét?


Igen, érzem is, ami egy áldás a jóga órán, biztos vagyok benne, hogy nem okozok problémát senkinek, mert érzem mindig, mit kell tennem, hogy biztonságos legyen az órám. Azonban az alapos megismeréshez idő kell.


Ezt ön szereti?


Eleinte nagyon zavart. Meg kellett tanulnom kezelni, ebben segített a jóga. Mára már úgy gondolom, hogy az tud igazán szeretni aki érzi mások boldogságát, fájdalmát és lehetőségeihez képest önzetlenül segít annak aki rászorul.

Ez is adottság?

Amikor elkezdődött, inkább teherként éltem meg, mert a tudatom még nem állt készen. A jóga ilyet nem tesz: ott az ember csak azt fogadja be, amire felkészült. Egy aromaterapeuta által egyszer csak beindult, felgyorsult a folyamat és ez nagy szenvedést okozott. Kozmetikai képzésen voltam, felkészületlenül ért és nehezen dolgoztam fel.  Évekbe tellett mire a Sivananda jógaközpontba kerültem és Veres András mellett egyre elfogadóbb személyiség lettem. 

Szenvedett?

Igen, de szerencsére tudtam kezelni jógával. Leszűrtem a tanulságot, hogy ilyen érzékeny és nyitott személyiségnek mint én, legjobb terápia a meditáció. A jóga eszköztárában mindenre találok megoldást.

Hogyan lehet ezt átvinni a mai, görcsösen élő emberekhez?

Tanulható, a relaxációs képesség fejleszthető. Gyógyító, feltöltő hatása felbecsülhetetlen. A jó társaság nagyon fontos. A jógaoktató feladata a gyakorlót elvezetni a belső csend állapotába.


Igazat ad, ha azt mondom, hogy jobban görcsölnek most az emberek?


Szerintem is sokan vannak, akik görcsölnek. Az emberek vágynak valamire, aztán ha megkapják valami másra vágynak és nem jönnek rá, hogy az igazi boldogságot a külvilágban nem lehet megtalálni az belül van a gondolatok lassú elhalása mögötti csendben.

Ön egyébként néz tévét?

Nem. Ami érdekel utána járok.

Ad tanácsot az élethez?

Ha kérik, akkor igen, de már megtanultam, hogy teljesen fölösleges idő- és energiapazarlás tanácsot adni annak, aki nem kér. Senkit nem lehet megváltoztatni, ha ő maga nem nyílt meg rá. Viszont  előfordul olyan is, hogy akár órákon át beszélgetek azzal, aki a véleményemet kéri.

Annak megváltozik az élete?

Most van egy új tanfolyamom, Nőiesség a címe. A program résztvevőit kezdő hastáncra
tanítom, mutatok nekik egy arctornát , az arc akupresszúrás pontjait is kezeljük és női jógát  gyakorlunk, öngyógyítást végzünk. Miután elvégzik, változást látok egyes vendégeimen. Mosolygósabbá, nyitottabbá válnak. Van olyan jóga gyakorlóm akinek megváltozott az élete, pszichológiai kezelést és gyógyszer szedést hagyott el és cserélte jóga gyakorlásra. Egy sikeres fogyás a fitnessben vagy szépítkezés a kozmetikában  is segíthet az önelfogadásban. Talán egy beszélgetés is, de a tartós változáshoz több kell…

Férfi vendége is van?

Jóga órán és a kozmetikában is.

Nyitottabbak a férfiak?

Itt Európában, a nők jógáznak többen, nagyobb számban. Régen a férfiak
a Himalájában, egyesével mentek jógázni. Sok minden megváltozott…

Hogy lehet ezt a könnyedséget megtanulni?

Nálam a megelégedettség egy tulajdonság. Mindig az voltam. Ismerem a képességeimet és azt elfogadva  mindent megteszek, így hatalmas a lelki nyugalmam.


Mit üzen a világnak?

Béke, béke, béke…

Nagyon örülök, hogy beszélgettünk, köszönöm.


Szabó Zita, Szítá

Kozmetikusmester

sport és jógaoktató

2000 Szentendre Dunakanyar krt.46.

06-30-5541-220

www.formastudio.hu

Megjelent: 2012. 12. 22.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kicseri böjthöz, fogyókúrához

Újévi üzenet a numerológia tükrében

Szeretet Forrás